Fa temps que hauria d’estar tacada
2010-12-10
Compartir:
Tweet
Escrit per Albert | Racó Blaugrana
Sempre he estat a favor que el Barça llueixi publicitat a la samarreta. Ho podeu veure aquí, on explicava que reubicant el logo d’Unicef a una altra part de l’uniforme es podia ser inclús més solidari.
Per tant, malgrat que la proposta que vaig fer pública en aquest bloc no s’ha complert al 100% perquè no sembla que el club tingui previst destinar més diners que els actuals a Unicef, m’agrada que finalment el Barça hagi trobat un bon patrocinador. I encara més si es tracta d’un patrocinador que farà que la nostra samarreta sigui la que més diners ingressa (30 milions €/temporada).
Hi ha qui considera que posar publicitat a l’elàstica blaugrana significa embrutar-la. Naturalment jo preferiria no lluir res, o lluir només Unicef, però crec que hem de tenir en compte que el futbol d’avui en dia, més enllà de ser un esport, és sobretot un negoci. I oportunitats com aquesta s’han d’exprimir al màxim. Les tanques de publicitat que hi ha al Camp Nou també trenquen la fisonomia de l’estadi, però retirar-les significaria deixar d’ingressar molts diners.
Per sort, darrerament el Barça no ha necessitat reforçar-se amb un gran nombre de jugadors perquè Guardiola confia en la Masia, però fins i tot quan l’equip va bé és necessari invertir en fitxatges. Incorporacions com la de Villa, que va venir abans que marxés Ibrahimovic, així ho demostren. I molts encara creiem que la plantilla és curta, de manera que tenir diners a la caixa mai no estarà de més. Per altra banda, no estaria malament analitzar quants diners ha deixat d’ingressar el Barça per no lluir publicitat des del mateix moment que la resta d’equips. No crec que fos necessari mantenir una tradició tan cara.
No obstant, opino que no n’hi ha prou amb que la Junta actual tingui el vistiplau de l’Assemblea de 2003 per signar aquest contracte de propaganda, sinó que a la propera Assemblea s’hauria de consultar als socis de nou i trencar el contracte si decidissin que no és convenient lluir el voluminós emblema de Qatar Foundation.
Ja per acabar, dues consideracions:
1)Alguns s’han queixat que Qatar és gairebé una dictadura, però no van dir res quan Guardiola va donar suport a la candidatura del Mundial de 2022. A més, pel que tinc entès, el patrocinador del Barça es dedica a promoure el desenvolupament comunitari, que sempre és millor que promoure les apostes com Bwin.
2)Si el Barça hagués tacat la seva samarreta abans, el conflicte més polèmic que ha viscut el barcelonisme en els darrers mesos (l’acció de responsabilitat contra l’expresident Laporta) possiblement no s’hagués produït mai, perquè la Junta sortint no hagués presentat pèrdues.
Escrit per Albert | Racó Blaugrana
Sempre he estat a favor que el Barça llueixi publicitat a la samarreta. Ho podeu veure aquí, on explicava que reubicant el logo d’Unicef a una altra part de l’uniforme es podia ser inclús més solidari.
Per tant, malgrat que la proposta que vaig fer pública en aquest bloc no s’ha complert al 100% perquè no sembla que el club tingui previst destinar més diners que els actuals a Unicef, m’agrada que finalment el Barça hagi trobat un bon patrocinador. I encara més si es tracta d’un patrocinador que farà que la nostra samarreta sigui la que més diners ingressa (30 milions €/temporada).
Hi ha qui considera que posar publicitat a l’elàstica blaugrana significa embrutar-la. Naturalment jo preferiria no lluir res, o lluir només Unicef, però crec que hem de tenir en compte que el futbol d’avui en dia, més enllà de ser un esport, és sobretot un negoci. I oportunitats com aquesta s’han d’exprimir al màxim. Les tanques de publicitat que hi ha al Camp Nou també trenquen la fisonomia de l’estadi, però retirar-les significaria deixar d’ingressar molts diners.
Per sort, darrerament el Barça no ha necessitat reforçar-se amb un gran nombre de jugadors perquè Guardiola confia en la Masia, però fins i tot quan l’equip va bé és necessari invertir en fitxatges. Incorporacions com la de Villa, que va venir abans que marxés Ibrahimovic, així ho demostren. I molts encara creiem que la plantilla és curta, de manera que tenir diners a la caixa mai no estarà de més. Per altra banda, no estaria malament analitzar quants diners ha deixat d’ingressar el Barça per no lluir publicitat des del mateix moment que la resta d’equips. No crec que fos necessari mantenir una tradició tan cara.
No obstant, opino que no n’hi ha prou amb que la Junta actual tingui el vistiplau de l’Assemblea de 2003 per signar aquest contracte de propaganda, sinó que a la propera Assemblea s’hauria de consultar als socis de nou i trencar el contracte si decidissin que no és convenient lluir el voluminós emblema de Qatar Foundation.
Ja per acabar, dues consideracions:
1)Alguns s’han queixat que Qatar és gairebé una dictadura, però no van dir res quan Guardiola va donar suport a la candidatura del Mundial de 2022. A més, pel que tinc entès, el patrocinador del Barça es dedica a promoure el desenvolupament comunitari, que sempre és millor que promoure les apostes com Bwin.
2)Si el Barça hagués tacat la seva samarreta abans, el conflicte més polèmic que ha viscut el barcelonisme en els darrers mesos (l’acció de responsabilitat contra l’expresident Laporta) possiblement no s’hagués produït mai, perquè la Junta sortint no hagués presentat pèrdues.
Escrit per Albert | Racó Blaugrana